zaterdag 29 oktober 2011

lantaarntje voor grote "kinderen"!!


 Heb je zin om op een simpele, maar vooral goedkope (recycle)  manier wat sfeer in je huis te brengen?
 Dan heb ik hier misschien een leuk idee voor je!
Je hebt nodig een leeg en schoon conservenblikje zonder etiket, een priem of zoals in mijn geval een kurkentrekker en een aardappelschilmesje.


Maak met de priem een gaatje in het blikje aan de bovenkant van de ribbels. Dit wordt je begin om je mesje in te steken. Snijd dan met het mesje voorzichtig recht naar beneden, tot aan de onderkant van de ribbels. Herhaal dit rondom. Kijk goed uit, want blik is erg scherp!!


Vervolgens zoek je het midden van de ribbels en duw je daar voorzichtig een knikje in. Dit doe je in elke blik-reep rondom. Als overal een klein knikje inzit, kun je voorzichtig op de bovenkant van het blikje duwen (verdeel de druk evenredig) zodat de repen nog meer naar buiten gaan staan. Je moet ze nog wel wat helpen en in model brengen.

 Nu kun je er met een wat dikkere ijzerdraad een hengsel aan maken. Prik aan weerszijden bovenaan het blikje twee gaatjes en buig het ijzerdraad in model. Ik stak het ijzerdraad van binnen naar buiten en maakte met een ronde tang een krul om te voorkomen dat de draad terug schiet.


Ik vind mijn voorbeeld nog wel een beetje een probeer-versie (hij is nog niet strak genoeg gevouwen naar mijn zin), maar ik wilde het idee vast met jullie delen.  Ook wil ik nog proberen voor het snijden de binnenkant te verven met acrylverf zodat je een gekleurd schijnsel krijgt!! Lijkt me ook zo leuk!

Ik wens jullie een SFEERVOL weekend!!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw super
Xx Amarins

Jolette zei

Wat een gezellig lichtje!
Erg leuk!

Mrs Busy zei

Wat een goed idee!

Groet,
Mrs Busy

Helmi zei

Geweldig!

Anna-R zei

Weer helemal leuk!

Moon zei

Wat leuk, bedankt voor de uitleg!