donderdag 22 september 2011

"soepie"-simpel!

Wij hebben genoten van een zeer eenvoudig courgette-soepje.(ah) Geniet je mee?

Wat gaat erin?
  • twee courgettes
  • één kleine ui
  • twee tenen knoflook
  • twee el. boter of margarine
  • twee groentebouillon-tabletten
  • 100g verse roomkaas met kruiden
  • versgemalen peper
  • eventueel wat roze garnalen of zalmsnippers
Hoe maak je het?
  • was de courgettes en snijd deze in kleine blokjes
  • pel de ui en knoflook en snipper ze
  • doe de boter of margarine in de pan en fruit de ui en knoflook zo'n 2 minuten
  • verkruimel de bouillonblokjes boven de pan en giet er 700ml. water bij
  • laat dit 5 minuten koken en pureer vervolgens alles met een staafmixer. (ik deed het even in de blender, dan wordt het nog fijner van structuur
  • doe de roomkaas erbij en laat nog twee minuutjes koken, doe er naar smaak peper bij
  • schep de soep in een kom of bord en garneer eventueel met de zalmsnippers of garnalen
Een makkie toch?     "SMAKELIJK"

4 opmerkingen:

Petra zei

Wanneer zal ik komen eten....??!! Ziet er erg lekker uit maar moet zeggen dat ik momenteel ALLES lekker vindt :-)
Het gaat goed met t bukje, loop rond met een big smile, heerlijk!
Fijn weekend, leafs Pe

Makkie zei

Ha Petra,
wat een heerlijkheden maak je weer! Hoe gaat het bij jou? Tjonge ik heb al een tijd niks van me laten horen hier. Bedankt voor je lieve berichtjes!
Hartelijks

Jolanda zei

Heerlijk. Onze courgetteplant geeft nog regelmatig nieuwe oogst, dus dit recept is meer dan welkom.

Makkie zei

Er is maar 1 makkie he!
Ik heb de soep nog steeds niet gemaakt, kan er ook gehakt door denk je? Ik ben absoluut niet van de zalm en garnaal.
Doeg!