dinsdag 10 mei 2011

moederdag peuters, Utrecht, nagels

Ik had er natuurlijk graag al iets over los willen laten, maar ja, dan zou de verrassing voor alle moeders weggeweest zijn.
Afgelopen zondag zijn alle moeders van de p.s.z verwend door hun peuters met een zelfgemaakte ketting. Hij is gemaakt van pipe rigatta (grote macaroni) beschilderd met écht goud en zilververf. Nadat ze gedroogd waren hebben de kinderen ze aan een mooi lint geregen afgewisseld met een aantal fleurig gekleurde kralen. De kinderen waren erg trots op hun ketting. Hopelijk hun mama's ook!!

Mijn weekendje Utrecht was héérlijk. Wat hadden we een fantastisch weertje. We hebben lekker gewinkeld, gegeten en gedronken (de meest fantastische kaasfondue...Ik heb met de kok gesproken en wat tips gehad om 'm zelf te maken, maar natuurlijk liet hij niet het achterste van zijn tong zien en zal hij vast stiekum een ingrediënt vergeten zijn te noemen. Ik ga de kaasfonde zelf proberen te maken binnenkort. Als ie lekker lukt, kom ik er zeker op terug!!) Zondag hebben we de schoenzolen onder onze schoenen vandaan gelopen. Eerst een stadswandeling en vervolgens hebben we het wandelpad langs de stadsgracht, rondom het centrum gevolgd. Afgewisseld met de nodige terrasjes en drankjes. Een ideale combinatie moet ik zeggen.

Wat is het toch een fan-tas-tische stad!! De grachtjes, de oude panden, de geschiedenis.....

Leuk om ook nog wat wilde breisels tegen te komen!

En nu weer terug thuis. Ook weer fijn en vertrouwd. Mirthe had zich uitgeleefd op haar nagels. Wat zijn ze mooi geworden hè?!





3 opmerkingen:

Fan sels zei

Oh, geweldig die moederdagketting, onze kinderen zijn 25 en 28 maar in een(grote) doos op zolder zitten de meeste moeder en vaderdag knutsels nog. Ik kan het niet wegdoen, pure nostalgie ... en met zulke mooie herinneringen.
En ja, die nagels zijn geweldig, dat is niet aan mij besteed, ik bijt ...
Groetjes, Truus

Petra zei

Hahaha! Das echt dichtbij :-) Heb 2e paasdag nog in de veemarkthal gestaan maar dat was geen succes (let op: dit is een understatement!!)
Leuk dat je in de buurt bent, leafs Pe

De Merle zei

O, dat klinkt geweldig, een weekendje Utrecht met mooi weer. Heerlijk!
En die nagels van Mirthe! Ik laat ze straks aan Berber (15) zien.... Misschien ook iets voor haar.
Groetjes,
Karin