dinsdag 5 april 2011

Thema pasen op de peuterspeelzaal

We zijn begonnen met het thema Pasen! We hebben slingers geregen van paaseitjes in allemaal mooie kleurtjes. Ik had thuis in twee maten een heleboel paaseitjes uitgeknipt. In elk ei prikte ik twee gaatjes boven elkaar. Ook knipte ik linten voor, van stof (action), want op kadolint wil het niet lekker schuiven. Aan het uiteinde maakte ik een dubbele knoop en ik deed er ook vast een naald (met stompe punt) aan die ik met een knoopje vastmaakte. Zo was alles mooi start-klaar en konden de kinderen gelijk beginnen met rijgen. Op het eerste eitje zette ik de naam van het kind.
Het is belangrijk dat je de kinderen goed laat zien dat ze door beide gaatjes moeten rijgen. Op deze manier komen de eitjes plat te liggen en komen ze mooi onder elkaar. Ook liet ik zien wat er gebeurt als je maar één gaatje rijgt.


Ze vonden het erg leuk om te doen en ik vond het knap hoe snel ze door hadden wat de bedoeling was. Het is toch weer anders dan anders en zeker voor de jongere kinderen best een uitdaging! En kijk eens hoe mooi en vrolijk het resultaat geworden is!

We gaan ze voor het raam hangen. Het begin van de paassfeer is er!


liedje:

(op wijs van ïk zag twee beren")


Ik zag twee hazen vlak voor pasen

zittend in een weiland

met een mandje vol met eitjes

aan het schilderen

met z'n beidjes

kijk eens hier

kijk eens daar

nu zijn alle eitjes klaar!

3 opmerkingen:

Makkie zei

Hee Petra,
wat schattig om zo te maken met die kleine wurmpjes. Het resultaat is heel leuk geworden. Lekker fleurig.

Fan sels zei

Ik heb het liedje al gezongen, ha!
Het is een prachtig gezicht al die eitjes aan de lintjes geregen, wat een leuk werk heb jij, heerlijk al dat grut.
Groetjes, Truus.

De Merle zei

Ik zit ook even te zingen hier!
Wat een leuk idee. En kijk, die mondjes hangen open van de inspanning... leuk!

Groetjes,
Karin