woensdag 8 december 2010

WAT ETEN WE MET KERST?

Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik verzamel graag de kook-tijdschriften van de verschillende supermarkten. Ik blader ze eens lekker door, waarna ze op een stapel belanden. Eens in de zoveel tijd pak ik de stapel en scheur er alle recepten uit waarvan ik denk dat ik ze wel eens wil gaan maken. Zo vlak voor de kerst is een heel geschikt moment.
Tweede kerstdag mogen wij altijd aanschuiven en wordt er van alles lekkers voor ons gemaakt.
Eerste kerstdag ben ik aan de beurt. Ik vind dit leuk werk, maar hou wel van een goede voorbereiding, zodat ik niet gestrest in de keuken hoef te staan.
Oh, als ik die bladen doorkijk begin ik al te kwijlen bij al dat lekkers wat ik voorbij zie komen!! Wat ik voor kerst ga maken weet ik nog niet, maar ik heb wel een lijstje van recepten die ik graag nog eens wil maken. Ik hou erg van gerechten uit de oven.
  • Sjalottentaart met balsamicoazijn, geitenkaas, honing en thijm.
  • Gehaktbal met pijnboompitten, sjalotjes en rozemarijn en aardappelpurree met verse kruiden.
  • Ovenrisotto (voor in mijn tajine)
  • Monchoutaart met bosbessenjam in de bodem en banaan als extra vulling. (njummie!)
  • Hartige appeltaart met kipfilet, kerriesaus en sambal!

Ik hou je op de hoogte of er een topper bij zit!!

1 opmerking:

Anoniem zei

lekkerrrrrr !!!!!!!!!!!!

groetjes Joyce

leuk zo'n blog