vrijdag 24 december 2010

GROENE CAKE

Een tijdje terug waren we bij onze vrienden in Nijmegen en kregen we groene cake bij de koffie!
Ik kende het niet, maar vond het erg lekker! (de rest van de familie ook) Ik ging op zoek naar een pak cake-mix hiervoor bij onze plaatselijke toko, maar de verkoopster gaf aan dat ze deze niet verkocht. Een paar weken daarna, toen ik weer eens in de toko was zag ik het staan: Pandan Chiffon. Het enige wat je zelf toe hoeft te voegen is: een paar eetlepels water, 7 (!) eieren en 125-150cc kokosmelk.
Ik nam het mee en besloot om de groene cake met kerst te gaan maken in de cakevorm van mijn moeder. Als mijn moeder vroeger cake maakte gebruikte ze hiervoor altijd een erg mooie ster-achtige-cakevorm. (zie foto's hierboven) Aangezien zij niet zo vaak meer bakt, mocht ik 'm hebben. En ik ben er blij mee. Het is voor mij een stukje nostalgie, en ik vind de vorm ook erg mooi! De beschrijving hoe je de cake maakt staat op het pak. Het is erg leuk om te zien dat tijdens het mixen je beslag ineens helemaal pistache-groen wordt. De smaak van de cake is niet echt te omschrijven. Je moet 'm gewoon eens proberen! De mix is genoeg voor 2 grote of 1 grote en meerder cup-cakejes. Ik vond bij AH leuke ster-vormpjes.
We eten de cakejes vanavond, op kerstavond, lekker bij een kop koffie en een warme chocomel. Je kunt ze ook erg leuk versieren met glazuur (poedersuiker met een paar druppels water of limonade voor een kleurtje) en bijvoorbeeld mini-smarties. Smullen!!!







Geen opmerkingen: