vrijdag 12 november 2010

SINTERKLAASWERKJE

Ik heb vanochtend op het werk even een voorbeeld gemaakt van ons sinterklaas-werkje. We gaan een kadootje maken. Het idee vond ik hier. Ik heb voor elke peuter een basis kado(kubus)-vorm uitgeknipt en de vlakken erin getekend. Ze kunnen kiezen uit een blauw of oranje kadootje. Ook knipte ik in zes kleuren papierstrookjes, waar de peuters straks kleine stukjes van mogen scheuren. Voor de blauwe kubus gebruikte ik: donker blauw, midden blauw en wit. Voor de oranje kubus de kleuren: oranje, rood en roze. Mijn bedoeling is dat wij als juffen steeds één vlak met lijm insmeren (in totaal zijn er 3), en dat de peuters daar één kleur plakkertjes op plakken. Dit herhaal je dus 3 keer met steeds een andere kleur plakkertjes. Zie collage hier boven. Uiteindelijk maken we er nog een mooie strik op van geel karton. De kinderen mogen in ieder geval de rondjes uit de lussen van de strik prikken, en de peuters die dit heel leuk werk vinden of die meerdere dagdelen komen kunnen stukje bij beetje de hele strik uitprikken. Tot slot plakken we er nog een sint of piet kado-sticker op waar de naam opgeschreven kan worden.

Uit een speelgoedfolder mogen de peuters speelgoed uitzoeken die zij graag in het 'kadootje' willen hebben. Die plakken we dan aan de achterkant.

Geen opmerkingen: